Ljudi su vizuelna bića, kažu da je potrebno svega 90 sekundi da stvorimo zaključak o nečemu ili nekome. Prema istraživanjima 85% kupaca donosi odluku o kupovini na osnovu boje, to znači da upravo boja može biti odlučujućiu faktor da li će se vaš biznis nekome dopasti ili ne.
Danas govorimo o osnovama veb dizajna
Prva stvar po kojoj ćemo prepoznati neki brend je logo. Zato je bitno da smislite pravu kombinaciju boja koju ćete koristiti za izgradnju identiteta svog brenda, boju po kojoj ćete biti prepoznatljivi (Coca Cola – crvena, fejsbuk – plava...).
Sledeća stvar koja je veoma značajna u digitalnoj eri je veb-sajt. Ukoliko ste početnik u dizajnu ili vas zanima ta oblast, evo malo pomoći pri odabiru boja za vašu internet prezentaciju.
Nemojte na osnovu ličnog stava da birate boje za veb prezentaciju, postoje neki osnovni faktori za određivanje boja u veb dizajnu a morate imati u vidu i kome je sajt namenjen. Nije bitno što vam je puder-roza omiljena boja ako radite projekat za neku državnu instituciju ili stomatološku ordinaciju. Neki standardi moraju biti ispoštovani.
Psihologija boja u marketingu
Za početak upoznajemo vas sa psihologijom boja u marketingu. To je oblast koja izučava uticaj boja na emocije, raspoloženje i donošenje odluka prilikom kupovine. Korišćenje uvek iste boje (ili više komplementarnih) na svim platformama, doprineće tome da vas ljudi pamte i prepoznaju po boji. Pogledajte veoma korisnu infografiku na tu temu.
homestead - "The Psychology of Colors in Marketing" infographic
Treba da imate u vidu koja je vaša ciljna grupa i kome se obraćate. Vodite računa o polu i starosnoj kategoriji.
Sada kad znamo kako boje utiču na emocije kod ljudi, vraćamo se na sam dizajn i odabir boja za sajt.
Odlučite koliko boja ćete koristiti.
Pošto ste na startu već odredili primarnu boju, sledeće što treba da uradite je da odlučite koliko ćete boja ukupno koristiti. Po nekim standardima u veb dizajnu idealno bi bilo tri boje. Možete se držati pravila 60-30-10, koje se uglavnom koristi u dizajnu enterijera ali nećete pogrešiti ako ga primenite za vaš projekat na vebu. To ne znači da uvek morate koristiti samo tri boje na sajtu, ali ako ih bude pet ili više naparavićete opšti haos i male su šanse da će izgledati lepo. Za to ipak morate biti profesionalni grafički dizajner.
Sledeći korak je napraviti paletu boja koje ćete koristiti u dizajnu. I tu imamo neka pravila koja moramo ispoštovati. Prema osnovama veb dizajna treba da budu kontrastne boje. Olakšajte odabir uz krug (točak) boja. Postoje analogne i komplementarne boje. Analogne se nalaze jedna pored druge, slične su i uglavnom se slažu a komplementarne boje su na suprotnim stranama kruga.
Krug boja ilustracija analogne-komplementarne
Preporuke
- Koristite neki od alata koji vam mogu pomoći pri odabiru i kombinovanju boja, npr. paletton.com (color scheme designer)
- Korisno bi bilo da ispratite šta radi konkurencija. Pogledajte kako izgledaju već postojeći sajtovi pa razmislite da li ćete raditi nešto slično ili možda dobiti ideju za nešto sasvim drugačije.
- Napravite više različitih kombinacija pre nego što se odlučite za konačnu. Zamolite ljude oko vas za mišljenje a ukoliko niste sigurni najbolje je da se obratite nekome ko je stručan u toj oblasti.
- Veoma bitna stvar, imajte u vidu da boje utiču i na čitljivost tekstova na sajtu. Iako čitljivost zavisi prvenstveno od fonta i njegove veličine, uticaj kontrasta na samu vidljivost je velika. Boje teksta i pozadine treba da budu različite (crna i bela, crna i žuta...)
- Još jedna važna informacija, boje u vebu nisu iste kao boje u štampi. Za veb koristimo RGB sistem boja (red, green, blue) to je sistem boja koji se koristi mahom za digitalne medije- medije koji se ne štampaju već pregledaju preko ekrana. Za štampu koristimo CMYK sistem boja (cyan, magenta, yellow, and key or black).
- Primenite pravilo 60-30-10
60% - glavna (primarna) boja
30% - sekundarna boja
10% - boja za isticanje
Veoma uspešno redizajniramo postojeće sajtove, prilagođavamo ih sve zahtevnijem i konkurentnijem tržištu i povećavamo njihovu funkcionalnost. Kontaktirajte nas, tu smo da vam pomognemo da postanete i ostanete vidljivi.
Treba vam pregledan sajt, sa jednostavnom navigacijom, koji će svojim dizajnom ispratiti vašu priču? Imate ideju, projekat i želite da ih realizujete u saradnji sa nama? Konsultacije su besplatne, a možete nas pozvati telefonom ili pisati na office@brers.rs.